четвртак, 10. јул 2014.

Sve same račundžije bogami!

"Bože, gde ja to živim?

Hoću da kažem, nigde, bre, nikoga kome bi čovek mogao da se ispovedi, nigde nikoga ko bi izdržao da me sluša makar samo pola sata, a da mi tri sekunde posle ispovesti ne uvalja neku svoju priču: kao, ti se ispovedaš meni, a sada ja tebi! Pa tako ispadamo obostrani čuvari tajne - ako ti provališ moju tajnu, ja ću tvoju, i obrnuto! Sve same račundžije bogami!

Hoću da kažem, volela bih da imam nekoga pouzdanog i finog, mislim, nekog kod koga bih mogla da upadam u kuću osamsto devedeset i tri i po puta uzastopce, a da se taj fini neko i ne pomakne iz svoje fotelje, a da i ne podigne pogled sa knjige koju čita. Neka samo kaže: "Anči, koka-kola ti je u frižideru, levo, a kikiriki tamo na kredencu u kujni" - i neka nastavi da čita svoju knjigu, baš kao da sam neka stvar, neki komad blesavog nameštaja, lampa ili slično, a ne da neprestano igra oko mene pipirevku, a u stvari jedva čeka revanš kada ću ja morati da tancujem oko njega.

Ne, na časnu reč, zaljubila bih se iz ovih stopa u tako neku finu osobu, mislim, osobu koja bi mogla da kaže tako nešto o koka-koli u frižideru levo, kikirikiju na kredencu i svemu ostalom, a da ne digne pogled sa knjige. Zaljubila bih se, mislim, istog časa, pa makar neka fina osoba bila muško, žensko ili srednjeg roda, svejedno - ne menja stvar!

Da vam pravo kažem, a vi shvatite kako god hoćete, dojadilo mi je već da budem najfinija osoba u varoši! Osećam se nekako usamljeno, ako baš hoćete da znate kako se osećam! Dojadilo mi je, hoću da kažem, da neprestano odlazim sama sebi u goste ii da, kada uđem kroz sopstvena vrata, kažem: "Gle, dofurala stara Anči! Kikiriki ti je na kredencu u kujni, a koka-kola u frižideru, levo!" Dosadilo mi je da ne podižem toliko dugo pogled sa knjige koju čitam."


"Beleške jedne Ane" Momo Kapor

Нема коментара:

Постави коментар